30 sep 2016 13:20

NIEUWE SELOR-CAMPAGNE FOCUST OP STUDENTEN

Brussel, 30 september 2016 - Selor, het selectiebureau van de federale overheid, gaat voor haar nieuwe campagne de baan op. Met de ‘Federal Truck’ trekt Selor in oktober naar verschillende universiteiten. Want voor federale overheidsdiensten worden studenten een steeds belangrijkere doelgroep, en Selor wil hen via deze campagne de kortste weg naar een baan tonen.


Overheid blijkt aantrekkelijke werkgever
Een imago-onderzoek dat Selor afnam begin 2016 toont duidelijk aan dat de federale overheid populair is als potentiële werkgever. Want uit deze enquête, afgenomen bij een steekproef van de beroepsbevolking, blijkt dat bijna twee derde van de ondervraagden de federale overheid als werkgever wil. De belangrijkste redenen die daarbij naar voren komen zijn de werkzekerheid, het evenwicht tussen werk en privé en interessante jobinhoud.


Meer de interesse van studenten wekken
Selor is de toegangspoort naar de meeste jobs bij alle federale overheidsdiensten, en dat zijn er al snel meer dan 150. Uit dezelfde enquête blijkt dat de website van Selor – de enige manier ook om te solliciteren bij deze werkgevers – is uitgegroeid tot een echt jobkanaal, want ongeveer 1 op de 4 werkzoekenden zoekt ook via selor.be naar een baan. “Dit is een goed cijfer”, reageert Aurélie Damster, de communicatiemanager van Selor. “Maar we stellen toch vast dat Selor nog niet voldoende gekend is bij de studenten. Daarom komen we nu met een campagne die zich specifiek op hen toespitst.”


Kansen voor wie ervaring mist
Studenten worden immers een steeds belangrijkere doelgroep voor Selor. “We zien dat er meer dan vroeger specifieke diplomavereisten gelden, en dit omdat overheidsdiensten vaker zoeken naar meer gespecialiseerd en dus geschoold talent”, aldus Aurélie Damster. “Maar daar staat tegenover dat ervaring niet altijd nodig is en er extra opleiding wordt voorzien voor wie in dienst treedt, dus hier liggen veel kansen voor pas afgestudeerden en starters. Omdat studenten die in hun laatste jaar zitten vaak ook al kunnen solliciteren, starten we onze campagne gelijk met de start van het academiejaar. Voor studenten in het algemeen en laatstejaarsstudenten in het bijzonder meteen het sein om nu al werk te maken van een toekomst na hun studies.”


Selor op tournee
Selor trekt naar enkele universiteiten met de ‘Federal truck’, speciaal ingericht voor promotieprojecten zoals deze en voorzien van computers, tablets, zitbanken … Studenten kunnen er terecht voor meer info over werken voor de overheid, carrièrekansen, en het sollicitatieprocedure via Selor. Zo kunnen ze in de truck meteen een online cv aanmaken en ze ontvangen sollicitatietips.

 

Selor houdt halt van 10 tot 16 uur op de volgende campussen en dagen:

  • maandag 3 oktober – Vrije Universiteit Brussel (campus Etterbeek, STOA)
  • dinsdag 4 oktober – Universiteit Antwerpen (campus Groenenborger)
  • donderdag 13 oktober – Université catholique de Louvain (Louvain-la-Neuve, parking van de Aula Magna)
  • vrijdag 14 oktober – Université de Mons (Bergen, Plaine de Nimy)

 

Contact


Aurélie Damster
Communication Manager
T +32 (0)2 788 66 33
G +32 (0)473 27 85 05
E aurelie.damster@selor.be


Over Selor
Selor is een selectiebureau dat sollicitanten in contact brengt met meer dan 150 potentiële werkgevers. Jaarlijks vullen we zo’n 3.000 vacatures in. Bij federale overheidsdiensten, maar net zo goed bij andere overheden of bedrijven. Wat telt zijn onze neutrale selectieprocedures, die gelijke kansen voor iedereen garanderen. Diezelfde filosofie geldt ook voor onze taaltesten, waar jaarlijks zo’n 60.000 kandidaten aan deelnemen. Selor werkt volledig digitaal. Solliciteren of inschrijven voor testen gebeurt steeds online. De kantoren van Selor bevinden zich in Brussel, en daarnaast werkt Selor werkt ook samen met de VDAB, Forem en Actiris.

Meer algemene info op www.selor.be, meer informatie voor HR-professionals op http://client.selor.be/.