26 sep 2025 13:45

Media-aankopen voor een nationale sensibiliseringscampagne over cybersecurity

De ministerraad gaat op voorstel van eerste minister Bart De Wever akkoord met de plaatsing van een overheidsopdracht voor media-aankopen voor de verspreiding van "safeonweb.be", de nationale sensibiliseringscampagne over cybersecurity.

Elk jaar, tijdens de maand oktober - Europese maand van de cybersecurity - lanceert België zijn sensibiliseringscampagne voor het grote publiek onder het label “Safeonweb”. Het Centrum voor Cybersecurity België staat als nationale autoriteit in voor de volledige productie van deze campagne. Het Centrum neemt eveneens de rol van coördinator op tussen de overheidsinstanties en de private organisaties die betrokken zijn bij de verschillende vormen van onlinedreigingen. In 2025 staat de sensibiliseringscampagne in het teken van online-investeringsfraude.

De ministerraad gaat akkoord met de aankoop van advertentieruimte voor de verspreiding van campagnemateriaal in kranten en tijdschriften, op de radio, televisie, sociale media en in bioscopen.